Tanulási coaching
Mai rohanó világunkban a diákoknak egyre nagyobb mennyiségű információt kell feldolgozniuk, ami folyamatos kihívás elé állítja őket.
Tanulási coachként az a célom, hogy diákjaim megismerjenek olyan stratégiákat és tanulási technikákat, amelyek hatékonyabbá és élvezetesebbé teszik számukra a tanulási folyamatot.
Hiszem, hogy a hagyományos oktatás helyett élményalapú, örömteli tudásszerzéssel hozzájárulok céljaik eléréséhez. Pályám során a tantárgyi tudás átadása mellett mindig nagy hangsúlyt fektettem a diákok lelki, fizikai jólétére is, hiszen csak a megfelelő tanulási környezetben tudnak jól teljesíteni.
Kiknek ajánlom?
10-18 éves korcsoport számára.
Azoknak, akik úgy érzik, hogy:
- kis segítségre, biztatásra lenne szükségük a tanulásban,
- jobb jegyre vágynak,
- elakadtak vagy szeretnének hatékonyabban tanulni.
Mit kínálok?
- tanulás diagnosztika,
- egyéni tanulási stratégiák,
- tanulástechnikai- és stresszkezelő tréning EGYÉNILEG,
- tanulástechnikai- és stresszkezelő tréning KIS CSOPORTBAN (2x4 óra),
- felvételi előkészítés tanulási technikákkal, stresszoldással (6-8 alkalom).
Ebben tudok segíteni:
A foglalkozásokon a diákok olyan módszertani pluszt szerezhetnek, mellyel a tanulás hatékonyságát nagy mértékben tudják növelni, hiszen a következőket helyezzük fókuszba:
- örömteli, játékos és hatékony tanulás,
- optimális tanulási állapot elérése,
- erőforrások feltérképezése (SWOT-analízis),
- célkitűzés (SMAVI, akcióterv),
- önbizalomfejlesztés és motiváció növelés (pozitív programozás, COUÉ-módszer),
- agyintegrációs gyakorlatok (jobb-bal agyfélteke összehangolása),
- stresszkezelés, feszültség csökkentése (koncentrációs gyakorlatok, légzés- és relaxációs technika),
- időgazdálkozás, halogatás leküzdése.
Erre számíthatsz a foglalkozások során:
Az első két alkalommal (kb. 2×60 perc) felmérést készítek öt preferencia teszt és a 8 intelligencia teszt segítségével. A beszélgetések során számos kérdésre választ kapunk. Megtudhatjuk, hogy mi a tanuló ideális tanulási környezete, egyedül vagy társsal szeret-e tanulni, milyen a tanulási stílusa (auditív, vizuális vagy kinesztetikus), mik az erősségei, lehetőségei, gátló tényezői és fejlesztendő kompetenciái.
Ezután személyre szabott tanulási tervet készítek a szülő számára. Minden diák saját összeállítású kincsesláda munkafüzetet kap, amely végigvezeti a folyamaton.
A további 4-5 alkalom során ezeket gyakoroljuk:
- a javasolt tanulási technikákat,
- agytorna gyakorlatokat,
- stresszoldó módszereket,
- hatékony időgazdálkodási technikákat,
- motivációs és memóriagyakorlatokat.
Mi várható a folyamat közben és végén?
A diákok a begyakorlott, egyénre szabott tanulási technikákat otthoni tanulásnál és az iskolában is tudják alkalmazni. Képesek lesznek jól megszervezni a tanulást, hatékonyabbak lesznek a célkitűzésekben és azok megvalósításában is, higgadtabban tudják kezelni a stresszes helyzeteket, erősödik a koncentrációjuk, javul az önértékelésük és önbizalmuk. Az agytorna gyakorlatokkal könnyebben tanulnak, megszabadulnak a rossz beidegződésektől, megtapasztalják az örömteli, eredményes tanulást.
Kiscsoportos tanulástechnikai- és stresszkezelő tréningek:
A foglalkozásokon a diákok olyan módszertani pluszt szerezhetnek, mellyel a tanulás hatékonyságát nagy mértékben tudják növelni, hiszen a következőket helyezzük fókuszba:
- csoportban végzünk erőforrás gyakorlatokat, célmeghatározást,
- egyéni tanulási stílust határozunk meg,
- agyintegrációs, koncentráló és energetizáló gyakorlatokat végzünk,
- szó lesz a jutalmazás szerepéről és mikéntjéről,
- memóriagyakorlatokat tanulunk, amelyet számos tantárgynál tudnak hasznosítani,
- szövegeket dolgozunk fel különböző alternatív technikákkal,
- gondolattérképet rajzolunk,
- színkódolást és lényegkiemelést tanulunk,
- stresszkezelő technikákat sajátítunk el.